ROMANA | ENGLISH
CAUTARE »

CEASURI PENTRU ROMANIA

Duminica, 24.Sep.2017
Connection
ACASA
» Ceasuri de buzunar
» Ceasuri de bord
» Ceasuri de masa
» Ceasuri de mana
» ceasuri | Made in Romania
» Benrus - origine Romania ?
» Turnuri cu ceas
» Istorii
» Muzee
» Mofturi
» Noutati / Evenimente

LONGINES MILITAR - PILOT | M.A.M. 1937

 

Printr-un raport inaintat in decembrie.1935 Comandamentul Fortelor Aeriene (sesizat de Flotila Aviatie de Garda) se propunea Ministerului Aerului si Marinei (M.A.M.) ca in loc “... a mai dota avioanele la bord cu ceasornice de bord, acestea sa fie procurate de fiecare pilot sub forma de bratara.”

Astfel a pornit o actiune, derulata pe parcursul a mai bine de 2 ani (1936-1938), prin care pilotii militari au putut opta pentru achizitia in 10 rate a unui ceas de mana dedicat.

La vremea respectiva, prin atasatul comercial al Elvetiei ce avea o Legatie la Bucuresti, au fost facute cereri de oferta catre patru importante companii: Ulysse Nardin, Longines, Omega si Zenith.

Foarte rapid, in prima parte a lui 1936 au raspuns cu oferte: Longines (care a si depus 2 modele de ceasuri), Omega zi Zenith. Pe parcurs a mai fost adaugata si oferta Heuer.

Competitia s-a derulat intre acesti cinci producatori si dupa mai multe discutii in runda finala de selectie au ramas – Longines si Omega carora M.A.M. le-a cerut fotografii si detalii suplimentare, convocand totodata o intalnire a reprezentantilor mai multor unitati din subordine pentru o evaluare a potentialelor achizitii.

Decizia finala a fost luata abia in 1937 dupa ce si-au putut exprima optiunea intreg personalul unitatilor din subordine si decizia majoritatii a fost Longines cu doua dintre modelele sale (6486/3824 respectiv 6476/3811). Astfel s-au inscris:
- 161 piloti/militari pentru “cronometrul LONGINES" si

- 40 piloti/militari pentru OMEGA Pilot 1936

 

Iata cum erau descrise de catre producatori ceasurile:

LONGINES 6486-3824 (vezi scan oferta):

LONGINES 1937 | 6486-3824

LONGINES 6476-3811 (vezi scan oferta):
LONGINES 1937 | 6476-3811

OMEGA Pilot 1936 (vezi scan oferta):
"Mecanism OMEGA robust si de inalta preciziune.
Cutia executata din otel inoxidabil ’Staybrite’.
Diametrul exterior ......  46 mm
Diamterul cadranului ... 38.5 mm
Latimea curelei speciale pentru aviatie ... 22.5 mm
Cadranul negru, cu cifrele si minutarele luminoase, executat din materie fosforescenta de cea mai buna calitate.
Dispozitiv pe cadran pentru notarea unei ore importante, de pilda ora plecarei. ..."

 

OMEGA 1937 | pilot OMEGA 1937 | ceas la mana pilot

Ulterior OMEGA a revenit cu o noua oferta pentru un alt model - CK 710 prezentat in catalogul lor din 1937:

OMEGA 1937 | model CK 710

Despre ceasurile OMEGA nu exista informatii a fi fost comandate si se pare chiar ca o buna parte dintre cei ce au optat pentru acestea si-au schimbat decizia catre LONGINES. S-a ajuns astfel la o comanda de 215 buc. mult sub intentiile initiale ale Comandamentului care miza pe minim 500 buc.

Livrarile LONGINES facute cu intarziere fata de termenele stabilite prin contractul 13425 / 19.august.1937 s-au derulat in doua transe, in intervalul noiembrie-decembrie 1937, iar distribuirea ceasurilor catre militari s-a facut incepand cu decembrie 1937. Dupa incheierea derularii acestui contract bineinteles ca au aparut noi solicitari (mai ales din partea Marinei Regale care nu a fost anuntata de aceasta prima comanda) si cu toata insistenta si documentatia intocmita, avand in vedere si ca Longines a majorat preturile cu cca. 20%, o noua comanda nu a mai fost lansata.
Si o mentiune interesanta; intre ofertele Longines pentru aviatia romana din anul 1935 (care au stat la baza acestei achizitii) a fost inclus si modelul Lindbergh care insa nu a fost luat in considerare in evaluarile M.A.M.

 

Distributia catre “trupa” s-a facut centralizat si ceasurile au ajuns dupa cum urmeaza:

 

Lista pilotilor care au primit ceasuri Longines - M.A.M. 1937 (referinta serial mecanism - 215 buc.)

O imagine actuala pentru un Longines 6476-3811 este atasata in coloana dreapta.
- - - - - - - - -
Cu siguranta si celelalte companii ce au prezentat oferte merita prezentate aici. Cu atat mai mult cu cat au oferit ceasuri foarte interesante si pentru care nu mai exista prea multe referinte astazi. Le voi dedica un articol separat!
- - - - - - - - -
IMPORTANT: Informatiile au fost obtinute cu ajutorul Arhivelor Militare Istorice – Pitesti. Cu multumiri speciale D-nei Cosmina Lazarescu pentru suportul oferit.

 

scan 1 - raport Flotila Aviatie de Garda dec. 1935
scan 1 - raport Flotila Aviatie de Garda dec. 1935

oferta Longines | 6486-3824 (1)
oferta Longines | 6486-3824 (1)

oferta Longines | 6486-3824 (2)
oferta Longines | 6486-3824 (2)

oferta Longines | 6476-3811 (1)
oferta Longines | 6476-3811 (1)

oferta Longines | 6476-3811 (2)
oferta Longines | 6476-3811 (2)

oferta Omega Pilot 1936
oferta Omega Pilot 1936

Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (1)
Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (1)

Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (2)
Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (2)

Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (3)
Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (3)

Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (4)
Contract M.A.M. no. 13425 / 1937 (4)

Longines - factura (1)
Longines - factura (1)

Longines - factura (2)
Longines - factura (2)

Longines - factura (3)
Longines - factura (3)

Longines 6476-3811
Longines 6476-3811





SEO monitor

ACASA | CUPRINS | IN BIBLIOTECA | CONTACT

© 2008 - 2011 Ceasuri pentru Romania.
Toate drepturile rezervate.
Creat de Web Experience.
Romana English